Структура та органи управління ЗО

Структура та органи управління ЗО

1.Система управління ЗЗСО визначається КонституцієюУкраїни, ст. 24 Закону України «Про освіту», ЗакономУкраїни «Про повну загальну середню освіту», Статутом ЗЗСО та іншими установчими документами.

2.Управління закладом освітив межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

засновник – Івано-Франківська селищна рада; уповноважений ним орган – відділ освіти, культури, молоді та спорту Івано-Франківської селищної ради;

керівник закладу освіти – директор ЗЗСО;

Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Повноваження  та відповідальність керівника закладу освіти визначається законом та установчими документами закладу освіти.

колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;

Керівник закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.

вищий колегіальний  орган  громадського  самоврядування – загальні  збори (конференція);

колегіальний  представницький  орган  громадського  самоврядування – Рада трудового колективу;

Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

інші  органи,  передбачені  спеціальними  законами  та/або  установчими  документами закладу освіти:

колегіальний орган громадського самоврядування– загальношкільний батьківський комітет;

органи самоврядування здобувачів освіти  – учнівське самоврядування.

 

ПРИНЦИП  УПРАВЛІННЯ –ЦЕ  ОСНОВНЕ  ПОЛОЖЕННЯ,  ЩО  ВИПЛИВАЄ  ІЗ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Закономірності в управлінні школою – це стійкі взаємозв’язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать:

  • залежність ефективності  внутрішкільногоуправління  від  урахування  в  діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає;
  • закономірність відповідності   механізмів   управління   закладом   освітизагальнодержавним механізмам;
  • залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи;
  • залежність ефективності  внутрішкільного  управління  від  оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання;
  • залежність якості  управління  від  надійності  й  достатності  інформаційного забезпечення;
  • закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.

 

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ УПРАВЛІННЯ:

  • принцип прогностичності внутрішкільного управління;
  • єдності державних і внутрішкільних механізмівуправління;
  • демократизації і гуманізації управління;-гласності, відкритості управління;
  • об’єктивності та інформаційної достатності;
  • плановості, перспективності;
  • компетентності;
  • системності в управлінні.